Glavni obračunski vodomer je sestavni del vodovodnega priključka in je namenjen merjenju porabe pitne vode. Obračunski vodomer mora praviloma imeti vsak uporabnik. Glavni obračunski vodomer je sestavni del vodovodnega priključka in je namenjen merjenju porabe pitne vode. Velikost in mesto vgraditve glavnega obračunskega vodomera sta razvidna iz dokumentacije za izdajo soglasja za priključitev na vodovodno omrežje. Pri novogradnjah in rekonstrukcijah mora biti vgrajen v jaških izven stavbe ali inženirskega objekta, pri daljših priključkih čim bližje javnemu vodovodu. Velikost in mesto vgraditve glavnega obračunskega vodomera sta razvidna iz dokumentacije za izdajo soglasja za priključitev na vodovodno omrežje. Prostor za vodomer ste dolžni zgraditi in ga vzdrževati uporabniki. Vodomer mora biti vedno dostopen delavcem ali pooblaščenim osebam upravljavca za vzdrževanje, redne preglede in popise stanja porabe vode, izkazane na vodomeru. Vodomere namešča, zamenjuje, vzdržuje in odčitava izključno upravljavec, ki skrbi tudi za pravočasno overjanje vodomerov. Vsak vodomer mora biti pregledan in overjen po predpisih za standardizacijo in meroslovje.
Porabo vode se pri večjih odjemalcih kot so industrija, podjetja in večstanovanjski objekti odčitava mesečno, medtem se pri posameznih gospodinjstvih poraba vode odčita enkrat letno.
Najpogostejši vzrok je motena oskrba s pitno vodo na javnem vodovodnem omrežju. Zaradi raznih posegov na omrežju (v času vzdrževanja, prevezav, obnov, odpravi okvar,…) moramo oskrbo s pitno vodo prekiniti. V takih primerih uporabnike obvestimo preko SMS sporočil, elektronske pošte in obvestilo objavimo na naši spletni strani.
Prestavitev vodomera lahko izvaja le izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo. Dela na interni vodovodni instalaciji od vodomera naprej, lahko izvedete sami oz. delo zaupate vodoinštalaterju. Vloga za naročilo storitve.
Po zaprtju vode v omrežju, se v javnem omrežju in v interni napeljavi pojavi zrak, ki se po ponovnem odprtju sistema stisne na tlak enak tistemu, ki je v tem območju vodovoda. Pri odpiranju pipe tako prihaja do izenačevanja tlaka iz tlaka omrežja do tlaka okolice. Ker je zrak precej stisljiv, se zaradi zniževanja tlaka volumen zraka zelo poveča. Posledično se s sten cevi v vodo izloča več vodnega kamna in rje, ki se v letih uporabe naberejo na stenah cevi. Zato priporočamo, da se prve curke vode spusti na pipah brez mrežice in kotnih ventilov. Na ta način se bodo usedline s cevi odvedle v odtok brez morebitnih zamašitev. Največ težav odzračevanje vodovoda povzroči pri straniščnih kotličkih za splakovanje, saj je pri zapiralu nabiranje rje in vodnega kamna pogostejše. Posledično to lahko povzroči začasno puščanje kotlička, ki pogosto preide ob naslednji vzpostavitvi pretoka preko zapirala.
Bela obarvanost vode je zgolj fizikalen pojav številnih mikroskopsko majhnih zračnih mehurčkov, ki nastanejo kot posledica raztapljanja zraka v vodi, ki je pod pritiskom. Ob iztekanju vode iz pipe se pritisk sprosti, kar povzroči delno izločanje v vodi raztopljenega zraka. Če takšno belo vodo natočimo v čist kozarec, lahko že po nekaj trenutkih opazimo, da se voda v kozarcu počasi zbistri. Opazimo dvigovanje mehurčkov proti površini.
Preverite, ali ima vaša voda vonj po plastiki. Tudi če je komaj zaznaven, odložite plastenko. Nikakor ne pijte te vode.
Embalirano vodo ne puščajte na vročini ali sončni svetlobi. Vroča plastika hitreje izpušča kemikalije.
Ne kupujte vode, ki stoji na polici več kot 6 mesecev. Prah vsekakor ni dober znak.
Plastenk za enkratno uporabo ne uporabljajte večkrat. Ne le da so gojišče bakterij, precej hitro se začnejo tudi razgrajevati, kar lahko pomeni izločanje kemikalij.
Enkrat letno v vsakem gospodinjstvu odčitamo vodomer in s tem poskrbimo, da je obračun vodarine skladen z dejansko porabo. Stanje lahko sporočite tudi sami preko portala komunala.info. Na portalu si lahko pogledate vse izdane račune, vašo porabo vode in povprečno porabo vode na sistemu, se naročite na elektronsko prejemanje računa in oddate vlogo za direktno bremenitev s trajnim nalogom.
Skladno z določbami Uredbe o pitni vodi (Ur.l. RS, št. 61/2023), v nadaljevanju Uredba in z Navodilom o načinih obveščanja (Ur. l. RS, št. 109/2023), vas obveščamo o načinih in rokih obveščanja uporabnikov v posameznih primerih glede na zahteve Uredbe v letu 2024 za vodovodna sistema v upravljanju:
ČLEN UREDBE |
VZROK ZA OBVEŠČANJE |
ČAS OBVEŠČANJA |
NAČIN OBVEŠČANJA |
12. člen |
Vzrok neskladnosti ali zdravstvene neustreznosti pitne vode1 je v interni vodovodni napeljavi |
Čimprej, a najkasneje v treh dneh oz. dveh urah, če je potreben ukrep omejitve. |
1. Telefonsko obvestilo 2. Pisno obvestilo Interno obveščanje izvede lastnik, upravnik ali upravljalec objekta, če obstaja. |
17. člen |
Omejitev ali prepoved uporabe pitne vode Obvestilo o preklicu |
Od začetka veljavnosti ukrepa, a najkasneje v dveh urah 2 |
1. Lokalni radio Radio 1 Krim (90,6 FM), obvešča se vsak dan do preklica (po 14 dneh ukrepa le enkrat na teden) 2. SMS sporočilo ali E-pošta3 3. Spletna stran www.jkp-brezovica.si, elektronski naslovi po seznamu v HACCP načrtu |
17. člen |
Prekinitev oskrbe s pitno vodo Obvestilo o preklicu |
Takoj, ko je mogoče, najkasneje v enem dnevu. |
1. Lokalni radio Radio 1 Krim (90,6 FM), obvešča se vsak dan do preklica (po 14 dneh ukrepa le enkrat na teden) 2. SMS sporočilo ali E-pošta3 3. Spletna stran www.jkp-brezovica.si |
22. člen |
Neskladnost pitne vode ugotovi lastnik, upravnik ali upravljalec prednostnih prostorov4 |
Takoj po prejemu informacije. |
Določi lastnik, upravnik ali upravljalec prednostnih prostorov. |
31. člen |
Obveščanje v primeru dovoljenja za odstopanje od mejnih vrednosti parametrov iz Dela B priloge 1 Uredbe, ki ga izda Ministrstvo za zdravje Obvestilo o preklicu |
Na dan pridobitve dovoljenja, a najkasneje v sedmih dneh. |
1. Lokalni radio Radio 1 Krim (90,6 FM) 2. SMS sporočilo ali E-pošta3 3. Spletna stran www.jkp-brezovica.si |
18. člen2 |
Dostopnost splošnih informacij o oskrbi s pitno vodo |
Trajno posodobljene informacije. |
Spletna stran www.jkp-brezovica.si |
18. člen2 |
Letno poročilo |
Do 31. marca za preteklo leto |
Spletna stran www.jkp-brezovica.si |
1 Zahteve za skladnost in zdravstveno ustreznost pitne vode sledijo iz 6. člena Uredbe.
2 V skladu z 18. členom in Prilogo 4 Uredbe.
3 Uporabnike, ki se želijo vključiti v sistem brezplačnega obveščanja prek SMS sporočil in e-pošte, vabimo, da na spletni strani www.jkp-brezovica.si izpolnijo Prijavo na E - obvestila.
4 Vrtci, šole, zdrav. ustanove, živilski obrati, dom za starejše, hoteli, športni centri itd.
Okvare in motnje v oskrbi z vodo sprejemamo v dežurni službi 24 ur dnevno na telefonski številki 041 65 55 85.
Za vse ostale informacije smo dosegljivi na telefonu 01 363 30 20 ali na e-naslovu: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.